DcH-Odsherred
Odsherred civile Hundeførerforening

Odsherred civile Hundeførerforening blev stiftet i 1971, og er en lokalafdeling af Danmarks civile Hundeførerforening, der på landsplan tæller over 120 lokalafdelinger fordelt over hele landet inkl. en lokalafdeling på Bornholm.

Foreningen er beliggende på Trundholm Mose langs “Kirkeåsvejen”, ved enden af motortrafikvejen efter Vig, i retning mod Sjællands Odde.

Adressen er Trundholmvejen 6, 4573 Højby

Her råder foreningen over egne faciliteter med klubhus og tilhørende træningsareal på 10 tønder land.

Foreningens årlige medlemstal har igennem årene svinget mellem 80 og 200 pt. forventes der ca. 70-80 medlemmer på årsplan, medlemsstaben er fordelt på alle aldre og samfundslag.

Foreningen er åben for alle lovlige hunde, uanset race og alder.

Alle er velkommen til at deltage i foreningens aktiviteter, hvor vi har træning på familiehundehold, lydighed, konkurrence, agility, rally, samt ikke mindst socialt samvær mellem såvel de firbenede som de tobenede deltagere.

Vi tilbyder

Alle aspekter, som er en nødvendighed for at få en velafbalanceret og velfungerende hund, der forhåbentlig skal følge deres ejere i mange år. Vores veluddannede hundeadfærds konsulenter yder hjælp, hvis vovsen ikke lige gør som forventet på træningspladsen, i hjemmet eller andre steder.

Foreningens målsætning er bl.a. at uddanne flere instruktører, dygtiggøre vores nuværende instruktører og adfærdskonsulenter, bl.a. ved at holde lokale kurser, deltage i kurser på landsplan, samt ikke mindst at styrke det sociale islæt i vores fælles interesse og samvær med hunden.

Foreningen er i den heldige situation at kunne tilbyde vores medlemmer et stort træningsareal som står til fri rådighed, alle ugens dage, året rundt.